Mercedes-Benz C 30 CDI AMG

Mercedes-Benz AMG a pokus s naftou

Práve v čase 35. výročia sa značka Mercedes-AMG dynamicky rozrastá a v roku 2002 prekvapuje svojou modelovou ofenzívou. Okrem modelov ako CLK 55, E 55, S 55 a CL 55 prichádza aj C 30 CDI AMG. Nielen, že ide o prvé sériovo vyrábané vysokovýkonné naftové vozidlo, ale aj prvé naftové AMG. Postavili ho inžinieri z Affalterbachu a prvýkrát sa predstavilo na autosalóne v Paríži a na trh prichádza o pol roka neskôr a to na jar 2003.

Pri modelovej rade W203 ste od roku 2003 do roku 2007 mohli mať až tri verzie AMG Mercedesov. Benzínovú C32 so šesťvalcom a kompersorom s výkonom 349 koní, v C55 atomsferický osemvalec dával 362 koní a nakoniec spomínané naftové prevedenie C 30 CDI s 231 koňmi.  

 
 
Spomínaná paleta AMG modelov, chýba len CLK 55 AMG  -  C 30 CDI AMG v prevedení Sportcoupé. 
 
Srdce prvého a zároveň jediného resp. posledného naftového počinu od AMG je ručne skladaný vidlicový päťvalcový motor. Ako základ použili motor 270 CDI (OM 612) a ako je to u AMG zvykom, ten bol kompletne prestavaný. Objem bol zvýšený na 2950 kubíkov, maximálny výkon vyskočil na 170 kW (231 koní) a krútiaci moment 540 Nm. Dnes už nič neobvyklé v kompaktnej triede s dieselovými motormi, ale na tú dobu 30 CDI AMG prekonávala svojich konkurentov o neuveriteľných 37 kW (50 koní).
 

Vedeli ste, že písmena "OM" znamenajú „Oel-Motoren“ - olejový motor, čo je tradičné označenie motorov značky Mercedes-Benz?
 
Spomínaný AMG motor s piatimi valcami a so štyrmi ventilmi na valec disponuje technológiou commonrail s maximálnym plniacim tlakom 1350 bar. Turbo má variabilnú geometriu lopatiek, upravený je hnací hriadeľ, zosilnený bol kľukový mechanizmus a taktiež piesty. Výkonnejšia je mazacia sústava a nanovo vyvinutý bol aj špeciálny vzduchový chladiaci systém. Z nuly na stovku vás C 30-tka dostala v prevedení sedan a Sportcoupé za 6,8 sekundy. V karosárskom prevedení kombi to bolo za rovných 7 sekúnd. Najvyššia rýchlosť bola 250 km/h a pri kombíku 245 km/h, no a spotreba? Ta by  sa mala hýbať niekde medzi 7 až 8 litrami nafty na sto kilometrov.   
 
Prevodovka je automatická päťstupňová s názvom AMG SPEEDSHIFT a okrem iného napríklad radí rýchlejšie o 35% oproti klasickej. Športové odpruženie ako aj celý brzdový systém je prevzatý z benzínového „brata“ C 32 AMG.  C 30 CDI AMG ma však nanovo vyvinuté niektoré podvozkové časti napríklad silnejšie stabilizátory na prednej a zadnej náprave.
 


Mercedes-Benz C 30 CDI AMG 
Model: W / S / CL 203
Motor: OM 612
Doba výroby: 2003 - 2004
Motor: naftový R5 a 4 ventily na valec
Objem: 2.950 ccm
Vŕtanie x zdvih: 88 x 97
Výkon: 170kW / 231 PS
Litrový výkon: 78,3 PS
Krútiaci moment: 540 Nm pri 2000 - 2500 ot/min.
Prevodovka: 5-stupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT
Zrýchlenie z 0 na 100km/h: 7 s. 
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Cena (2003): 49.590 / 51.330 / 45.240 mariek




Copyright © 2013  milujemauta.sk  All rights reserved. V prípade záujmu nás kontaktujte.  email: daniel.hancik@gmail.com. Designed and created by mishke.