Model E-PACE je kompaktné SUV, ktoré britská značka jednoducho potrebovala. Spomínaná kategória vozidiel už dlhodobo rastie a príchod takéhoto modelu bola len otázka času. Radí sa pod väčší F-PACE a vyplňuje tak medzeru v modelovej rade JAGUARU. Najmenší a zároveň najdostupnejší zástupca značky pôsobí sebavedome, dravo a dynamicky. Jednoducho tak, ako sa na pravý JAGUAR patrí.
Za dizajnom stojí mladý návrhár Alex Chan, ktorý sa podieľal napríklad aj na vývoji prvého SUV značky modelu F-PACE. Rozhodnutie automobilky však bolo jasné, nový model musí byť viac podobný športovému F-TYPU ako F-PACU. Preto je takmer celá predná časť ako aj zadné svetlá podobné so spomínaným dvojmiestnym športovým modelom.
U nás vo FINAL-CD Premium v Žiline máme model s označením D180 AWD R-Dynamic S. Najmenší zástupca značky pôsobí s 19“ kolesami, v čiernej metalíze Santorini Black a s výrazným športovým paketom R-Dynamic naozaj výborne a nezaprie v sebe DNA slávnej britskej športovej značky. Pri pohľade z boku model definujú krátke previsy a výrazne tvarovaná karoséria, ktorá len znásobuje športový „look“ vozidla.
„E-PACE má Z hliníku prednú kapotu, strechu a piate dvere“
Pod kapotou nájdeme štvorvalcový motor s objemom 1.999 ccm a výkonom 180 koní a 430 Nm. Sekunduje mu 9-stupňová automatická prevodovka a samozrejme pohon všetkých štyroch kolies. Vďaka platforme, prevzatej z RANGE ROVERU Evoque a svetlej výške viac ako 20 cm, zvláda E-PACE aj jazdu na nespevnenom povrchu. Prebrodí 50 cm hlbokú vodu a celkovo v teréne zvládne viac, ako naši zákazníci využijú.
My sme ten náš zobrali na výlet po žilinskom kraji a verte, že sme si ho užili nielen my, ale aj ľudia, ktorých sme stretli. Na pumpe sme dotankovali nádrž s objemom 57,7 litra doplna a vybavili jedno milé stretnutie. Zastavil nás manželský pár s tým, že presne niečo takéto hľadajú. Vizitky teda rozdané, stretnutie dohodnuté a vyrážame. Pohodová jazda sa uberala smerom na Radôstku a Starú Bystricu, kde sme si užívali okrem jazdy aj krásne scenérie.
„Prototypy sa testovali na Nürburgringu, v Nardò, v afrike, v Číne a za polárnym kruhom“
Jazda ubiehala rýchlo a pohodlne. Aj napriek tomu, že E-PACE pôsobí športovo, vie byť veľmi komfortný, dokonca by smE povedali, že až pohodlný. Posed za volantom sme si našli takmer okamžite. Interiér nesie spoločné prvky s väčšími súrodencami, vyzerá športovo, moderne a je spracovaný tak, ako sa na prémiový segment patrí. Dozadu sa bez problémov usadia dvaja dospelí ľudia s výškou 185cm. Veľkosť kufra s objemom 577 litrov len podtrhuje praktické, dennodenné využitie najmenšieho modelu.
Čo sa týka vybavenia interiéru môžete si zvoliť napríklad digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca a plne konfigurovateľným TFT panelom, či veľký farebný Head-Up displej. Cez informačný systém TouchPro s 10 palcovou dotykovou obrazovkou si viete nastaviť všetko podstatné. Celkovo infotainment pôsobí logicky, intuitívne a jednoducho. Každí z piatich pasažierov ma tiež k dispozícii jednu 12 V zásuvku, z ktorých tri sa nachádzajú v zadnej časti stredovej konzoly.
Samozrejme viete svoj E-PACE „vyzbrojiť“ kompletnou paletou bezpečnostných asistentov. Nechýbajú tak mŕtve uhly, snímač jazdných pruhov, adaptívny tempomat, či parkovací asistent s 360 stupňovou kamerou.
„E-PACE je prvé vozidlo vo svojej triede, ktoré može mať až 21″ kolesá“
Vstupná brána do sveta JAGUARU, alebo ak chcete, prvý krok do sveta kompaktných SUV britskej automobilke vyšiel. E-PACE je vydarené a praktické auto, ktoré kombinuje slušné jazdné vlastnosti nielen na ceste. Keď k tomu pridáte veľký kufor, dostatok miesta pre cestujúcich, modernú techniku a zaujímavý dizajn vznikne auto, ktoré má na to aby oslovilo širokú verejnosť.
JAGUAR E-PACE je tak rozumný kompromis pre tých, ktorí hľadajú niečo viac, ako len obyčajné auto.