Mercedes-Benz CL 70 AMG

0
124

Automobily značky Mercedes-AMG už pozná každí z nás. Povestné logo z troch písmen dnes vidieť pomerne často, a to od našej cesty prvej triedy až po okruhy formuly jeden. 45, 55 alebo 63 prípadne exkluzívnejšie 65, to sú najčastejšie označenia ostrých mercedesov. V tomto blogu sa však budeme venovať AMG autu, o ktorom väčšina širokej verejnosti ani nevie. Ide o „dinosaura“, ktoré písalo históriu dnes už športovej divízie mercedesu svojim luxusom, obrovskými motormi a technológiami, ktoré inžinierom z konkurencie nedali spávať. V dnešnej dobe sa o nich dozviete skôr náhodou a to zväčša len kvôli tomu, že sa niekde vydražia za neskutočné peniaze.

„Karoséria s dĺžkou cez päť metrov je koncipovaná ako 2+2 kupé“

Mercedes-Benz triedy S (W140) „Mamut“ nie je na trhu ešte ani rok a v januári 1992 prichádza v žiari svetovej premiéry obrovské kupé. Karoséria s dĺžkou cez päť metrov je koncipovaná ako 2+2 kupé s orientáciou na komfort a luxus. Paleta motorov zo začiatku kopírovala motorizácie triedy S. Štandardný 5-litrový vidlicový osemvalec pomaly upadol do zabudnutia a na výslnie sa dostávajú rešpektované V12.

Mercedes-Benz CL70 AMG

Slovo dinosaurus používam zámerne. Nemyslím tým ani tak vek, ako skôr ich veľkosť, obrovskú silu a vizuálnu neohrabanosť. Vo všeobecnosti dole uvedené modely sú verejnosti menej známe z viacerých dôvodov:

  • Neboli vyrábané v obrovských sériách,
  • Nikdy sa nepredávali cez oficiálnu dílerskú sieť značky Mercedes-Benz,
  • Väčšina vyrobených vozidiel išla na export a to najčastejšie do Japonska.

Nižšie ponúkam prehľad AMG modelov rady 140. Skratka SEL (Sonderklasse-Einspritzmotor-Long) sa používala pred označením ako ho poznáme dnes triedy S. S-kupé nieslo označenie CL (Coupé Leicht) a predtým SEC (Sonderklasse-Einspritzmotor-Coupé). V tomto segmente boli viaceré verzie a práve tu dochádza k najčastejším omylom. Tak sa do toho pokúsim vniesť trochu svetla.

Motor M119, V8 6.0 AMG má 381 koní:
500 SEL 6.0 AMG a AMG 6.0 500 SEC
S 60 AMG a CL 60 AMG

Motor M120, V12 AMG 6,0 má 440 koní:
AMG 600 SEL a 600 SEC AMG
S 600 AMG a CL 600 AMG

Motor M120, V12 AMG 7,0 má 496 koní:
600 SEL 7.0 AMG a AMG 7.0 600 SEC
S70 AMG a CL70 AMG – náš model

Motor M120, V12 AMG 7,3 má 525 koní:
S73 AMG a CL73 AMG

Bezrámová konštrukcia okien bez B stĺpika je typický dizajnový prvok veľkých kupé zo Stuttgartu.

„Mercedes CL 70 AMG sa vyrábal priamo v Affalterbachu rovných sedem rokov“

Mysleli ste si, že podpis konštruktéra na motore je „vrtoch“ moderných AMG?

Motor V12 s kódovým označením M120 je prevŕtaný na objem 7055 „kubíkov“ a dáva 496 konských síl a obrovských 720 Nm pri 3900 otáčkach za minútu. V tej dobe patrí toto kupé medzi svetovú špičku a devastuje konkurenciu, nielen po stránke výkonu po celom svete. Ako som už písal vyššie, počas jeho funkčného obdobia model mení svoje meno. Začínal ako AMG 600 SEC 7.0 pokračoval ako S 70 AMG COUPÉ následne sa menil na CL 70 AMG a dnes vieme, že sa mercedes opäť vrátil k najlogickejšiemu pomenovaniu S kupé. Mercedes-Benz CL 70 AMG bola stredom ponuky od úpravcu AMG. Pred ňou ste našli takmer o polovicu lacnejšie CL 60 AMG a na vrchole ponuky bola CL 73 AMG.

Čo sa týka interiéru tie vo väčšine kopírovali štandardný model. Doslova gaučová súprava poskytovala pasažierom vpredu aj vzadu nevídaný komfort, ktorý aj v dnešnej dobe by mohol ísť príkladom. Pre vašu predstavu o aký luxus resp. komfort išlo, tak napríklad aj stredové spätné zrkadlo ste nastavovali elektricky vďaka „džojstiku“ na stredovom tuneli.

Chýba vám nejaký ukazovateľ?

Typické AMG prvky 90-tych rokov podľa, ktorých viete spoznať vo väčšine prípadov (aspoň vizuálne) originálny AMG model má označenie AMG na budíkoch, motore, stredovom tunely, kolesách, či koncovkách výfukov.

U dnešných modeloch je opäť náznak „hranatosti“ možno ako odkaz na svojich slávnych predkov. A áno vidíte správne prvý multimediálny systém Command.

Netreba zabúdať, že prvé 70-tky mali 4-stupňové automaty a od mája 1995 prišli modernizované 5-stupňové automatické prevodovky. Maximálna rýchlosť bola elektronicky obmedzená na 250 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100km/h sa neuvádza, ale osobne si myslím, že po zrolovaní asfaltu ste vyrazili dopredu s takým štýlom a zvukovým doprovodom, že pri kasíne v Monaku si vás určite všetci všimli.

Dnes sa občas vyskytnú na zahraničných aukciách a v drvivej väčšine ide práve o dovezené auto z Japonska späť do Európy. Ceny sú paradoxne rovnaké, ako keď bolo auto nové, akurát nie v markách, ale eurách. Pokiaľ si robíte zálusk na zachovalé CL 70 AMG rátajte s cenou od 55.000 eur. Podobne na tom je aj model, ktorý máte možnosť vidieť na fotkách. Je v 100% stave po servise a možno na predaj.

Mercedes-Benz CL 70 AMG
Model: C 140
Motor: M 120
Doba výroby: 1992 – 1999
Motor: benzínový V12 a 4 ventily na valec
Objem: 7055 ccm
Vŕtanie x zdvih: 97 x 92Výkon: 365kW / 496 PS
Litrový výkon: 70,3 PS
Krútiaci moment: 720 Nm pri 3900 ot/min.
Prevodovka: 4-stupňová automatická od 05/1995 5-stupňová automatická
Zrýchlenie: z 0 na 100km/h – neudáva sa
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Cena (1998): 81.657,04 mariek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here