BMW M2 sa mi vždy páčila. Obdivoval som BMW, že v čase, keď ostatní uberali nielen z objemu a valcov, tak v mníchove postavili plnotučný športový kompakt. Aby som to uviedol na pravú mieru, stačí si pozrieť nemecký prémiový trojlístok. Každý postavil do rovnakého segmentu úplne odlišné autá. AUDI RS3 poháňa dva a pol litrový päť valec s quattrom a Mercedes-AMG A45 má pod kapotou štvorvalec s objemom dva litre + pohon 4MATIC.
Právom môžeme povedať, že farby „starej školy“ háji BMW. Mať radový šesťvalec, možnosť manuálnej prevodovky a výsostný pohon zadnej nápravy, to si dnes už len tak hoc kto nedovolí. Takto prišlo najmenšie eMko (F87) na trh v roku 2015 a po necelých štyroch rokoch tu máme jeho nasledovníka.
Faktom je, že M2 počas svojej aktívnej kariéry získala nejedno ocenenie a najmä toľko fanúšikov, že s počtom 12.000 predných kusov sa stala v roku 2017 najpredávanejší eMkový model. Zároveň bola aj posledná v ponuke s motorom N55, ktorý jednoducho už technicky nezvládol prechod na novšiu emisnú normu Euro6d-Temp.
„V roku 2017 sa stala M2 najpredávanejším BMW M“
Jasné, všetci sme vedeli, že nová M2 príde, taktiež sa vedelo, že bude modernejšia, rýchlejšia a minimálne rovnako zábavná. Čakal som čokoľvek, ale správa, že nová M2 bude mať okrem prívlastku Competition motor z M3 (S55) s výkonom 410 konských síl, 550 Nm a stále možnosť manuálnej prevodovky vzbudila veľké očakávania. Zaujímavosťou je, že motor bol do menšej M2 zabudovaný takmer bez konštrukčných zmien. Zmenou prešlo logicky len sanie a výfukové potrubie.
Spomínam si, keď ju skladali z kamióna u nás v MD-Bavarií Žilina. Prvé, čo mi napadlo bolo, že toto je pravé a čistokrvné M. Teraz nechcem povedať že model F87 nie je, ale Competition je jednoducho iná. Auto ako keby dospelo. Pôsobí agresívnejšie, širšie, nižšie, výkonnejšie a celkovo mi viac zapadá do rodiny ostrých BMW.
„1,5 KG KarbónovÁ vzpera tvorí jeden ceLok s výstuhami v prednej časti“
Už podľa zvuku bolo jasné, že „hardware“ je iný a po otvorení kapoty by zaplesalo nejedno srdce fanúšika rýchlych BMW. Do očí vám hneď padne karbónová vzpera, ktorá tvorí jeden celok s výstuhami v priestore spodnej časti A stĺpikov a s vzperami, ktoré spájajú horné uloženie tlmičov.
Z modelu M3 poslúžilo aj ďalšie vystuženie prednej časti a napríklad chladiaci systém. Ten má tri chladiče z toho dva sú pre „vodu“ a jeden pre olej, ktorý je prevzatí z modelu BMW M4 Competition. Samozrejme zvýšila sa hmotnosť o rovných 55 kilogramov a stým šla hore aj kombinovaná spotreba na cca 10 litrov benzínu na sto kilometrov.
„výkon je vyšší o 40 koní a 85 nm“
Verte mi, že zmien sa udialo naozaj veľa, aj keď beriem, že na prvý pohľad sa tak možno nezdá. Čo sa týka exteriéru musíme si pozrieť predné ľadvinky, ktoré sú teraz opticky spojené čiernym rámovaním. Na prednom nárazníku v spodnej časti je výraznejšie členenie, ktoré zlepšuje prúdenie a usmernenie vzduchu a zároveň pôsobí nižšie.
Pri pohľad z boku zaujmú tri veci. Spätné zrkadlá z modelu M3, 19“ palcové kolesa a väčšie a výkonnejšie M brzdy. To znamená 400 mm šesť-piestikové strmene vpredu a 380 mm štvor-piestiké vzadu. Čo sa týka podvozku ten je de facto rovnaký a tlmiče sú bez možnosti nastavenia. Preto to prázdne tlačidlo na stredovom tunely. Na zadnej časti pod označením M2 nám pribudol nápis Competition a máme tu čierne koncovky výfukov s elektronickými klapkami.
Ako som písal vyššie, zmenilo sa ja výfukové potrubie a tu majitelia a priaznivci M2 tvrdia, že zvuk nie je už to čo býval. Mne sa to nezdalo, práve naopak mne prišiel lepší, ale asi by to stále za porovnanie.
V interiéri sa len dolaďovali a zlepšovali detaily. Nový je prístrojový panel „Black panel“, červené štartovacie tlačidlo, na trojramennom M volante nájdete tlačidlá M1 a M2 a pribudol jeden nový obklad interiéru. Čo považujme ja za veľké plus sú nové športové sedadlá.
Ďalšou výraznou zmenou je nová koncepcia jazdných režimov. Ich logika je už prevzatá z väčších M modelov. Môžete si teda nastavovať prevodovku, motor, riadenie a stabilizačný systém priamo na stredovom tunely a súčasne si uložiť vašu kombináciu pod spomínané tlačidla priamo na volante.
Už pôvodné BMW M2 bolo na trhu na výnimočné vozidlo. BMW M2 Competition v tomto nielenže s hrdosťou pokračuje, ale zdokonaľuje to, čo sa zdokonaliť ešte dalo.
„v mojej garáži by stála hneď vedľa bmw 1m Coupé“
Pre mňa je to reinkarnácia skvelého modelu 1M Coupé a to nielen tým, že taktiež dedila diely zo svojich väčších eMkových súrodencov. Celkovo ide o výnimočné auto, ktoré ponuka všetko od vysokého faktoru zábavy, ovládateľnosti, výkonu a samozrejme radosti zjazdy